NARTEKS
Jeśli jesteś tu pierwszy raz, to możesz uzyskać informacji u Diakona Narteksu, który tutaj urzęduje. - WYJŚCIE ze Świątyni (jak i do niej wejście) ma miejsce przez Bramę Główną. - Stanowisko Diakona Narteksu - pierwsza boczna wnęka Narteksu po prawej stronie. Pełni funkcję portierni, punktu informacyjnego, kiosku z materiałami promocyjnymi i pamiątkami, jak i kontaktu na linii kapłani - wierni/profani w niektórych sprawach, jak np. zgłaszanie zorganizowanych grup turystycznych, uzgadnianie wolnych terminów dla operacji magicznych. - Sala Wystawowa - pierwsza boczna wnęka Narteksu po lewej stronie. W tej komnacie przygotowana została skromna kolekcja wybranych przedmiotów, jakich jest w Świątyni pełno i jakich wiele nowych odkrywamy z każdym dniem prowadzenia prac archeologicznych. Być może pozwolą lepiej zrozumieć zwiedzającym tradycje starożytnych, jakie są podtrzymywane przez Świątynię. - Sala Podróżnych - druga boczna wnęka Narteksu po prawej stronie. Jest to komnata, na której ścianach znajduje się bardzo stary zapis hieroglificzny dotyczący v-świata widzianego oczami starożytnych, historii jego powstania, obyczajów panujących wśród innych narodów, jak też najstarszych mitów i legend, podań religijnych, tradycji filozoficznych i teologicznych. Przez dziesiątki lat sala ta pełniłą różne funkcje, aktualnie ma znaczenie historyczne. - Sala Kazań - druga boczna wnęka Narteksu po lewej stronie. Jest to komnata, jaka służyła starożytnym kapłanom do wygłaszania regularnych kazań do zebranych wiernych. Obecnie w mniejszym stopniu jest związana z obrządkami religijnymi, choć wciąż jest używana do wygłaszania przemówień z okazji świąt, czy innych uroczystości. - Winda - Znajduje się w trzeciej wnęce Narteksu po prawej stronie. Aby z niej skorzystać, wystarczy do niej wsiąść. - Portal Korytarza Anubisa - znajduje się na wprost Bramy Głównej. Portal umożliwia wiernym przejście z Narteksu do Sali Kolumnowej, która oddziela świat sacrum od profanum - z Sali Kolumnowej przechodzi się do Sali Adoracji, serca Świątyni. |